Nos cultures, nos racines, mises de côté ? - Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice

Précédent   Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice > Discussions > Discussions Générales

Réponse

Outils de la discussion Modes d'affichage
  #1 (permalink)  
Vieux 18/01/2008, 17h57
Supervisor

Nos cultures, nos racines, mises de côté ?

Je connais plusieurs personnes d'origine mauricienne qui vivent vraiment en reniant leurs cultures. Particulièrement une copine, dont les parents ont quitté Maurice vers 17-21 ans, et arrivés ici, ils se sont faits à la culture de ce pays et ont laissé tomber la leure... Je trouve ça dommage, très dommage. La copine en question se retrouve, à 17 ans, sans savoir parler un mot de créole, sans manger mauricien jusqu'à ce qu'elle parte à maurice (une fois tous les 10 ans faut dire), sans rien connaître du tout etc etc...
Pensez-vous que quitter sa terre natale c'est devoir l'oublier et la renier, ne pas transmettre sa culture aux futures générations ?
Perso je pense pas, sinon à quoi servent tous ces sites si ce n'est que nous rapprocher de Tizil et nous permettre de rester accroché à elle malgré la distance ? Voilà j'aimerais bien savoir vos avis...
Réponse avec citation
Google
  #2 (permalink)  
Vieux 19/01/2008, 12h16
Manev

Citation:
Posté par Scheherazadex Voir le message
Je connais plusieurs personnes d'origine mauricienne qui vivent vraiment en reniant leurs cultures. Particulièrement une copine, dont les parents ont quitté Maurice vers 17-21 ans, et arrivés ici, ils se sont faits à la culture de ce pays et laissent tomber la leure... Je trouve ça dommage, très dommage. La copine en question se retrouve, à 17 ans, sans savoir parler un mot de créole, sans manger mauricien jusqu'à ce qu'elle parte à maurice (une fois tous les 10 ans faut dire), sans rien connaître du tout etc etc...
Pensez-vous que quitter sa terre natale c'est devoir l'oublier et la renier, ne pas transmettre sa culture aux futures générations ?
Perso je pense pas, sinon à quoi servent tous ces sites si ce n'est que nous rapprocher de Tizil et nous permettre de rester accroché à elle malgré la distance ? Voilà j'aimerais bien savoir vos avis...
ca cest bien triste,le culture morisien li bien riche,nu multiculturel
mwa mo fier mo ene morisien
mo kontednt mo plats morisien ki mo fine fer mo banne collegues gouter
vers mai niena ene intrenational day,kot chacun cuit ene plat de zot pays,li ene grand succes,mwa mo ti cuit briyani poulet,e mo donne zot tout nula biere phoenix,it was lovely
zot dir mwa nu kiltir bien korek,mo ti fer zot danse segas
mo fier ki zot ti apprecier li
long live mauritianism

Réponse avec citation
  #3 (permalink)  
Vieux 19/01/2008, 13h01
Supervisor

Citation:
Posté par Rajendra Moothianpillay Voir le message
ca cest bien triste,le culture morisien li bien riche,nu multiculturel
mwa mo fier mo ene morisien
mo kontednt mo plats morisien ki mo fine fer mo banne collegues gouter
vers mai niena ene intrenational day,kot chacun cuit ene plat de zot pays,li ene grand succes,mwa mo ti cuit briyani poulet,e mo donne zot tout nula biere phoenix,it was lovely
zot dir mwa nu kiltir bien korek,mo ti fer zot danse segas
mo fier ki zot ti apprecier li
long live mauritianism
Samem ki bien intéressant, justement maurice so culture li 1culture bien riche n mo truV li bien dommage met sa 1coté bkz li xtra importan, nu racine, nu du sang... Ek mo pensé 1gran plaisir pu transmet sa culture la r ban dimun ki zis dir mru is paradise ler zot get carte postale etc etc... Enfin, bref, fodé pa deny sa, 1gran perte sinon.
Réponse avec citation
  #4 (permalink)  
Vieux 20/01/2008, 09h56
Enflé

Vraiment éne sujet bien intéressant mais moi zamais mo pas pou renier mo culture et mo bien content qui mo fine vivre tout ça et mo bien fière d'être mauricienne parcequi mo fine éna éne culture très très riche.
Vrai même qui éna Mauriciens qui pas content cause créole et aussi zot pas content écoute séga.
Zot pas comprend qui nou culture ça, bizin transmettre ça nous zenfants.
Réponse avec citation
  #5 (permalink)  
Vieux 20/01/2008, 13h20
Supervisor

Citation:
Posté par Tabalou Voir le message
Vraiment éne sujet bien intéressant mais moi zamais mo pas pou renier mo culture et mo bien content qui mo fine vivre tout ça et mo bien fière d'être mauricienne parcequi mo fine éna éne culture très très riche.
Vrai même qui éna Mauriciens qui pas content cause créole et aussi zot pas content écoute séga.
Zot pas comprend qui nou culture ça, bizin transmettre ça nous zenfants.
Voilà exactement samem ki mo p rod dir sa zafer koz créole la mo pensé li xtra important c 1langue riche et mo considéré li impératif pu transmet sa nu zenfan (bon mo case pu pli tard lol). Zafer séga la bcou dimun sa, mai surtout zot bzen kon langage la, sa xtra important, plis ki important mem bzen dir, 1 dan ban priorité ban mauricien li bzen été sa.
Réponse avec citation
  #6 (permalink)  
Vieux 20/01/2008, 14h43
Fan RM

Bien raison de dire qu'une personne ne doit jamais oublier ses origines car ce serait une partie de sa vie qu'elle perd et avec des souvenirs parfois irremplaçables.
Mais parfois,des circonstances de la vie obligent certains de nous à tourner le dos au passé!!!!
Réponse avec citation
  #7 (permalink)  
Vieux 20/01/2008, 20h48
Supervisor

Citation:
Posté par fergeo Voir le message
Bien raison de dire qu'une personne ne doit jamais oublier ses origines car ce serait une partie de sa vie qu'elle perd et avec des souvenirs parfois irremplaçables.
Mais parfois,des circonstances de la vie obligent certains de nous à tourner le dos au passé!!!!
Le passé, d'accord, mais la culture, c'est l'avenir !!! Ce n'est pas parce qu'on veut oublier son passé qu'il ne faut pas transmettre la culture de ses racines et de son sang à ses futures générations, sinon la vie serait bien triste dans son uniformité...
Réponse avec citation
  #8 (permalink)  
Vieux 21/01/2008, 17h00
Super Fan RM

moi mo ena enn zelev dont so parents et grandparents mauriciens mais zame line al moris.... li pa kone la langue francaise ou creole ditou, mais li envie al moris mem si zot nepli frekante la fami a maurice. Li dir moi li kontan la cuisine mauricienne, seule culture ki so parents encore preserve. li pa kone sega (jamais entendu parler) et li pa kone la capitale de l'ile maurice. Pas so faute.... la faute aux parents car li, li envie kone lil moris.
Réponse avec citation
  #9 (permalink)  
Vieux 21/01/2008, 17h21
Supervisor

Citation:
Posté par Sophia Voir le message
moi mo ena enn zelev dont so parents et grandparents mauriciens mais zame line al moris.... li pa kone la langue francaise ou creole ditou, mais li envie al moris mem si zot nepli frekante la fami a maurice. Li dir moi li kontan la cuisine mauricienne, seule culture ki so parents encore preserve. li pa kone sega (jamais entendu parler) et li pa kone la capitale de l'ile maurice. Pas so faute.... la faute aux parents car li, li envie kone lil moris.
Sa ki bon sa kan démarche la vin 2pui zenfan dan place parent ki néglige zot culture, top sa mo dir Au moins li montré li volontaire, li kné so culture riche et li envi enrichir li r sa, top mo dir, top
Réponse avec citation
  #10 (permalink)  
Vieux 07/02/2008, 20h56
Labourer

mwa mo fiere mo dire mo morisienne mais dans mo lantourage ena ki gagne honte zot dire zot reunionais et zot pa coz kreol mo bane zenfan cone la kiltir morisien mé zot pa cone coz kreol nous ecoute souvan sega zot compren kan la fami coz are zot. c nous paren ki bizin amene nous zenfan dans noukiltir apres zot fer zot soi
Réponse avec citation
Réponse

Tags
côté, cultures, mises, nos, racines

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages