Nos cultures, nos racines, mises de côté ? - Page 2 - Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice

Précédent   Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice > Discussions > Discussions Générales

Réponse

Outils de la discussion Modes d'affichage
  #11 (permalink)  
Vieux 07/02/2008, 21h36
Supervisor

Citation:
Posté par frane Voir le message
mwa mo fiere mo dire mo morisienne mais dans mo lantourage ena ki gagne honte zot dire zot reunionais et zot pa coz kreol mo bane zenfan cone la kiltir morisien mé zot pa cone coz kreol nous ecoute souvan sega zot compren kan la fami coz are zot. c nous paren ki bizin amene nous zenfan dans noukiltir apres zot fer zot soi
Exact, mem si to zenfan pa kon koz créole au moin zot compren, zot pa paret "ignorant" pu zot culture, zot langage etc... Mo pa kné kifer zot gain honté, mo pa compren ditou mai éna dimun cumsa ki pa assumé, pourtan c pa 1tâche difficile au contraire nu culture li bien riche li dvet 1plaisir pu dire "mo morisien mwa". Parents bzen montré zot ban zenfan zot culture, et kan zenfan la p construire li progressivement lerla li reflesi, si li pa bête li pu choisir pu transmet so culture, sinon li pénalise 1 génération, 2 génération...
Réponse avec citation
Google
  #12 (permalink)  
Vieux 07/02/2008, 21h44
Manev

Dommaz ki èna dimoune rénié zot origine. mais bon moi mone surtout observé ki beaucoup dimoune dire ki zot mauricien quand zot à l'étranger mais quand zot maurice, zot èna tendance blié ki tout bane z'habitants de l'île sont mauriciens avant tout...
Réponse avec citation
  #13 (permalink)  
Vieux 07/02/2008, 21h51
Supervisor

Citation:
Posté par chassman Voir le message
Dommaz ki èna dimoune rénié zot origine. mais bon moi mone surtout observé ki beaucoup dimoune dire ki zot mauricien quand zot à l'étranger mais quand zot maurice, zot èna tendance blié ki tout bane z'habitants de l'île sont mauriciens avant tout...
Mo pan compren ki to p rod dir par "zot éna tendance ki tou ban habitants de l'île sont mauriciens avant tout" ? To kpv xplain plz??? Selmen mwa mo pu koz d'apré saki mon viv, ziska avan mo al moris mo pa ti knten moris ditou, mo ti dir cumsa mo FRANCAIS. Ler mon découver moris mon truV la vie la xtra korek et en fait mon realise ki mo ti p renié mo culture et pa bon sa pu l'avenir, zenfan etc... Et kan mon revin la france mon fer remark ASTEEER ki mo dir MO PA FRANCAIS NON MO MORISIENNE lol... C ridicule mai vrai... Aster mo pa lé dimun fer mem connerie, ok bzen geté avan jugé, mai bzen juge bien, et jamai renié so culture. Mai sa zafer to last sentence la mo pan compren plz xplain me
Réponse avec citation
  #14 (permalink)  
Vieux 08/02/2008, 16h49
Fan RM

Shera... mari long to nom la.
Mo esseye explik twa dan place chassman.
Mauricien kan li kit maurice li mauricien.
Kan li dan tizil,li créole-laskar- malbar-sinoi-blanc.
Tizil miltikiltirel mé saken get so koté laba malheureusement.
Pa sanse to manier pensé shera.. parski sé justement ban koma twa ki kan ale moris kapav fer nou ban dimoune laba compran ki tou mauricien.

Réponse avec citation
  #15 (permalink)  
Vieux 08/02/2008, 16h59
Supervisor

Citation:
Posté par danny Voir le message
Shera... mari long to nom la.
Mo esseye explik twa dan place chassman.
Mauricien kan li kit maurice li mauricien.
Kan li dan tizil,li créole-laskar- malbar-sinoi-blanc.
Tizil miltikiltirel mé saken get so koté laba malheureusement.
Pa sanse to manier pensé shera.. parski sé justement ban koma twa ki kan ale moris kapav fer nou ban dimoune laba compran ki tou mauricien.

Ahhh aster mo compren. Wi mo approve saki chassman et twa p dir. Vrai kan mo ti dan moris nu ti p get tv et mo aunt dir "ayo tir sa post la do ban créole sa!". Mai sa apel sa mentalité dan bez c tou. Mai c pa zis dan moris ki zot cumsa, mo pren exemple dan mo l'école éna bcou mauricien, premier question zot pose mwa c "to laskar ou soi malbar?". Et mwa ziska l'année dernière mo pa ti kné ki ete différence entre malbar et laskar. In explique mwa, mai mo res bete lor sa, c vrai zot éna raison, nu tou mauricien, mai bon zot éna croyances ki zot met (emP tro) en avan kan zot kozé. C paski dan moris si zot bzen différencié zot, pareil cuma nu, nu dan l'Europe nu dir nu mauricien paski nu pa pareil cuma zot, aster mauricien dan moris bzen différencié zot par zot religion. Mai à la base, nu tou éna mem culture, mem racine, mem du sang, sa mo d'accord.
Réponse avec citation
Réponse

Tags
côté, cultures, mises, nos, racines

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages