Le créole transmis aux enfants : votre opinion SVP - Page 3 - Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice

Précédent   Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice > Discussions > Discussions Générales

Réponse

Outils de la discussion Modes d'affichage
  #21 (permalink)  
Vieux 06/08/2005, 22h11
Enflé

mo tifi éna 2 ans, kan li arraze moi ki mo créole sorti par force, zoli zoli flèr sorti lér la, pa bizin formation nannié, li comprend par force....lol, mo éna 2 créole pou appranne li, car so mama réunionnaise, tention li mélanze tou ek li coze japonais are nous...il est vrai ki mo pa coze assez créole are li, mais mo fèr li écoute beaucoup séga, so préféré c'est "boom explosion", mais ces dernié temps mone intensifié so apprentissage, parceki so banne phrase pé vinne dé pli en pli cohérent...certes ki tant ki li ti pa conne cozé, mo pa ti assez motivé peut etre..voila pou mo témoignage
Réponse avec citation
Google
  #22 (permalink)  
Vieux 06/08/2005, 22h23
Fan RM

Citation:
Posté par mikel
mo tifi éna 2 ans,
Mikel mo pa ti coné to éna ene ti fifi !!!
Réponse avec citation
  #23 (permalink)  
Vieux 08/08/2005, 07h09
Fan RM

Les enfants ont la capacite d'apprendre un maximum de langues etrangeres en particulier avant 6 ans. Toute langue est une richesse. Kifer zis creole ki poz probleme??? si ti espagnol ou anglais ki ti deuxieme langue la, on se serait pas poser la question!!!! Aprane ene langue, c apprane ene kiltir, developpe to ouverture d'esprit. Moi mo dir, montrer zot zenfant, anglais, francais, creole, espagnol, chinois, bhojpuri, hindi, marathi, tamil, portuguais... Ene la langue, c ene vision du monde!!! foder nou approprier li, resenti li, koz li. voila, merci!!!!
Réponse avec citation
  #24 (permalink)  
Vieux 08/08/2005, 14h16
Fan RM

Premiereman wellcome back sista. Koma mone trouve nom tipima mo senti ki nou pé retourne doucema douceman a la normal.Nou ti pé mari miss to ban ti messaz.Cocernan langaz kreole ek nou ban zenfan,mo bizin avoué ki koma mikel par paresse surtou.Puis mo ti bokou moins ek zot ki mo fam.Mo pas fine montré zot suffisaman kreole.Malgré sa mo croire mone reussi transmet zot avek fierté ki zot a moitié morisien.Zot koz moris ek zot camarade avek ene fierté ki amen plaisir dan leker.Parmi zot groupe préféré ena Negro pou lavi ou Gangsta beach.Kan zot pratik atlétism zot kontan imite Buckland malgré ki ena bokou dotre star pli souvan dan media en finlande.Mo envie conseille lezot koz kreole ek zot zenfant surtou parski mwa mone fané et mo impé regrété zordi .ops:
Réponse avec citation
  #25 (permalink)  
Vieux 21/10/2005, 21h25
Enflé

nou éna la chance, nou bane mauricien nou kapav koze plisier languaze!
le métissage de notre culture, c'est ça ki fer nou la force!
et si ça kapav servi nou zenfants, pourquoi pas!!
en plis le créole est le meilleur moyen de se fer comprendre a maurice!!
Réponse avec citation
  #26 (permalink)  
Vieux 22/10/2005, 08h23
Couper Cannes

Il est important de parler le créole car c'est un lien avec nos racines,notre pays,notre famille...Je regrette que ma mère nous ai parlé en créole que tardivement au profit du francais.il faut bien le dire aussi:le créole est une trop belle langue!
Réponse avec citation
  #27 (permalink)  
Vieux 22/10/2005, 09h23
Fan RM

Moi mo pas ti habitué cauze créole are mo bann zenfants. Pourtant c'est pas l'envi qui manqué mais bon, li sorti zisse quand encolère are zot hahhaha. Mais bann évolutions dans mo lavie fine fer moi ranne compte qui li important mo faire li are zot. Pas tout lé temps mo cause mo laguage maternelle are zot mais mo essaye faire li plis souvent et pas zisse quand mo nervé...

Pourtant en zaffaire fine fer moi bien arazé, mo piti éna ene ti retard dans language et faudé écoute li bien pou comprend cé qui li pé dire. li fet rentre maternelle, fine change 3 fois maitresse et denier là dire moi(li fine conne mo piti zisse pendant 3 jours)...

"Je ne comprends pas ce qu'il dit, vous lui parlez qu'en créole???"

Là mo la colère monté... mo dire li so papa français, moi mo mauricienne, mo pas trouve mo mari pé cauze créole are piti là, et moi si mo envie cauze cérole are li mo trouve nanien qui capav empêche li cause ça dé langue là!!! Bonne fam teigne en place et depuis ça se passe mieux avec mon fils. Li prend plis létemps pou écoute li.

Tout ça pou montré zot combien éna bann ti l'esprit quand trouve toi et to coulère croire qui to pas comprend français et ki to piti ausi dans même panier... Même mo banne beau-parents pensé qui mo dé piti bizin apprane français avant créole... Mais mo conne faire zot ferme zot la bouche! Zot ki pas conne aucène lotte langue à part zot français!

Aster là zisse pou défié détrois ti l'esprit mo cause créole hahhahahaha Français pas ti mo lalangue maternelle pourtant mo cauze li plis bien qui détrois natifs...
Réponse avec citation
  #28 (permalink)  
Vieux 22/10/2005, 12h55
Super Fan RM

Citation:
Posté par zazaluv
Aster là zisse pou défié détrois ti l'esprit mo cause créole hahhahahaha Français pas ti mo lalangue maternelle pourtant mo cauze li plis bien qui détrois natifs...
Top nette sa fi... montrer zotte to Cara
Réponse avec citation
  #29 (permalink)  
Vieux 22/10/2005, 13h51
Manev

Je pense que si les enfants ont un parent qui parle le créole avec eux depuis tout petit et qu"'ils ont l'opportunité d'apprendre la langue du pays dans lequel ils vivent à l'école ou avec le deuxième parent...il y a peu de chances qu'ils fassent des mélanges. (du moins c'est ce qu'en disent les médecins).
D'ailleurs, créole li tro important...l'ile Maurice li petit..faudré pas ki nou perdi nou kiltir et faudré ki nou transmett sa nou zanfan avec précaution...

Parski li vrai ki faudré pas ki zanfan la gagne problème dan l'ékol. Mais tout de mémm, li tro important pou zanfan la mémm...pou li konn koz langazz so parent ék langazz so fami.

Merci BISOULI d'avoir posé la question qui est d'ailleurs un grand sujet de débat pour les expatriés...!!
Réponse avec citation
  #30 (permalink)  
Vieux 22/10/2005, 14h08
zilion
Guest

la kreoliter

Bissoulili to ine bien faire lance sa post la
moi mo penser pou banne zanfant issue de 2 parent morisien mai ki ine né zotte parent bizin enseigne zot culture et zot langaze sans pour autant impoze zot langaze kreole la parski banne piti ine née en france plistar si li envie li va appranne par li mem et dan ene famille metisser c a dire ene de 2 parent pas moricien c un peut plis compliquer li bon ki zanfan la konne tous les deux culture sans favoritisme et pression zot banne parent . de toute facon li normal ki ene piti ki pa ine née moriss pa komme koze kreole
Ene lotte koter mo trouv sa mary nissa kan ki ene dimoune ine née a letranger koze kreol kontrarement a ene banne dimoune ki ine néee moris ki ine ale lecole moriss mais ki soi disant pa konne "parle kreole " reference a Mlle Ode ki dan mo klass ki depi line vine la france mamzel pa parle kreole ........et li ene kreole en pliss faire pitié et fer sagrin
Réponse avec citation
Réponse

Tags
aux, créole, enfants, opinion, svp, transmis, votre

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages