Les couples mixtes! - Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice

Précédent   Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice > Discussions > Discussions Générales

Réponse

Outils de la discussion Modes d'affichage
  #1 (permalink)  
Vieux 10/05/2005, 08h30
Fan RM

Les couples mixtes!

Salut bane zene! Mo konner ki ena beaucoup parmi zot ki en couple et mo koner aussi ki beaucoup avec ene partenaire non-mauricien! Mo trouve ça extraordinaire bane métissage nou pe koner: mauricien marié (ou fiancé ou sorti) avec chinois, français, anglais, américain, espagnol, australien, belge, irlandais, indien, pakistanais, sénégalais... L'avenir du monde c'est le multiculturalisme et mo penser ki nou symbolise ça doublement: d'abord nou meme nou mélanzer et en plis nou ouvert à bane nouveaux cultures! Alors moi mo envie bane couple ki dans ça situation la, témoigner, dir nou kuma zot vive ça mélanze de culture la, eski au début c'est difficile, ki bane difficultés zot ine rencontrer, comment ça se passe avec les enfants(pour bane seki ena)?P.S: pour évite bane atack, mo préciser ki c nullement ene comparaison entre bane couple mauricien et bane couple mixte, pas mal compran moi! C'est juste ene débat d'actualité ki mo pe lancer, merci pour zot bane réponse!
Réponse avec citation
Google
  #2 (permalink)  
Vieux 13/05/2005, 13h33
EY EY est déconnecté
Manev

En 1995, fallait avoir du cran pour frequenter en public quelqu'un d'une autre appartenance ethnique. Je l'ai fait pendant 10 ans. Je suis sino-mauricien et elle est creole. Beaucoup de hauts et autant de bas. Mais, changerai pour rien au monde. On est marie depuis decembre 2003. En fin de compte, il ne faut jamais oublier que c'est la personne qui compte, pas sa couleur.
Réponse avec citation
  #3 (permalink)  
Vieux 13/05/2005, 21h32
Labourer

Envoyer un message via MSN à Elenaclaire

Mo française et mo mari mauricien. Nou ensam depuis 8 ans. Nou marié depuis 1 an 1/2. Nou piti ena 4 ans. Mo coze créol, mo danse séga, nou piti comprend créol mais pas li pa lé cozé.
Mo mari content culture mauricien.
Réponse avec citation
  #4 (permalink)  
Vieux 13/05/2005, 21h40
Manev

Envoyer un message via MSN à Yoan
Citation:
Posté par Elenaclaire

Mo française et mo mari mauricien. Nou ensam depuis 8 ans. Nou marié depuis 1 an 1/2. Nou piti ena 4 ans. Mo coze créol, mo danse séga, nou piti comprend créol mais pas li pa lé cozé.
Mo mari content culture mauricien.
De l'amour nous somme issus.
Selon l'amour nous sommes faits.
C'est vers l'amour que nous tendons.
A l'amour nous nous adonnons............un métisse
Réponse avec citation
  #5 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 06h08
Foreman

Li pas toujours facile oui ...

Mo rappel en 1991 quand mo ti fine feque fer connaissance par la plus pure des hasards de celle qui est maintenant mon épouse ...
ops:
Ti dans maurice lerla, mais mo pou dire zot aster avec inpé recul fine aina beaucoup situations qui mem à maurice ou pensé qui certain cause n'importe, nous na pas capav dire ça du racisme ni une forme de xenophobie! mais mo plus pensé qui ça ban dimoun la plitot malelvé, avec aine manque d'éducation. Quand ou passé dans chemin plisieurs fois mo fine tandé ban commentaires désagréable, "alla aine fine gagne fesse blanc!" Pareil quand ou alle promener bord la mer ou tend des temps en temps aussi ban commentaires assez salé vis à vis ou couple, dans plusieurs cas mo fine bizin fer mari zeffort pou garde mo calme, mo ti encore jeune ek lerla disang aussi ti enkor chaud. Mo garde mo calme pour qui mo fiancée à l'epoque na pas gagne l'impression qui mo quelqu'un de bagarreur ou violent. Pareil lors lagare ou bien dans bazar. Des fois enkor dans Port Louis aina qui croire mo réunionnais ek lerla zot dire li pas comprend en parlant de moi...Quand ou alle fer acheté dans la foire ou bien arab town tout ça la, marchand fer ou prix touriste. Mo rappel qui marchand dans bazar port louis ti oulé fer moi paye aine coca Rs.95.00 aina 10 ans de celà. Heureusement qui ti aina aine policier en uniforme lors la porte bazar ek ler mo répond marchand la en créole mo dire li " mo alle démand Garde la si prix la li vrai là" marchand la zoure moi ek li rand moi mo casse lerla. sa ki fine passé dans Maurice.
Mais en arrivant en Belgique, mo habite aine région qui anciennement les vignerons au début du siècle, juste lors bordure la ville. Ici population dans mo la rue akot mo vine reste li assez agé, ban dimoun la au début guette ou dans ou blanc lizié. Quand ou passé dans la rue ou trouve rideaux bougé dimoun veille ou dans tout ou gestes. Quand ou dans la ville dans les rues ou fer encore plus attention parcequi ou nouveau, aussi aina commentaires hostile. Aine fois dans Intermarché aine femme ti fine décidé pou passe devant moi dan rayon boucherie pou so commande. Mo dire li qui sorry mo ti avant li voilà mo N° ticket. Ala li enkoler ek repond qui pas question passe après un NOIR, et qui li trouvé que c'est un scandale qui laisse aine noir rentre dans ça supermarché la. Li gagne malchance guette mo épouse ek dire et en plus celle la qui couche avec un nègre. Mo dire ou difé, mo ti bien habitué avec boucher la li guet moi ek li vine rouge mo dire li appel directrice la ek la police en même temps. Directrice la vini ek mo dire li qui mo apé prend so boucher comme témoin parcequi mo pou fer aine déclaration lapolice pour comportement raciste et xenophobe qui passé dans so magasin. Gardien vini reprend caddie madame la ek alle tape tout dans rayon ek amène madame la dans aine coin ek la police vini ek nous fer aine déclaration avec boucher témoin ect. Nous na pas mem fine bizin alle devant tribunal parcequi nous fine gagne aine papier tribunal qui dire qui madame la fine condanné directement aine fort amende anviron 50,000 frsB à l'époque pacequi li fine mem refuse alle devant tribunal.
Mo ti bizin aussi repasse mo permis de conduire européen, la mo fine tombe lors aine moniteur raciste, li pas donne ou cours la pendant les 2 ou trois heurs qui ou fine payé la, c'est li qui copnduire ek après li met ou lors aine parking ek li dire ou fer manoeuvres. Perdi beaucoup létemps ect. Mo alle lors rendez-vous pou passe permis, moniteur la li à côté de moi ek examinateur la li derrière nous fine arrête lors la tête aine la montée a aine la croisée, pou engage lors aine route principale kan passage la li presque libéré ek mo apé laisse dernier véhicule passer, automatiquement mo donne aine ti coute accélérateur pou après engage moi lors la grande route. Ala ki avant mem qui mo pou débrayé moniteur la li coupe contact. Mo guette li ek li dire moi nous retourné ek li pou conduire, mo guette examinateur la li hausse so zépoles ek dire moi anou rentré. Nous rentré ek ler mo désand depi dans l'auto, examinateur la dire moi qui mo bizin essaye tombe d'accord avec moniteur la parcequi procédure dire qui si moniteur décide pou intervenir pendant l'examen alors examen annulé ek mo fail directement. Mo demand li si mo fine fer quitte erreur, examinateur la dire moi non... Ayo ler mo demand moniteur la qui fine arrivé li dire moi qui mo aina pou reprend rendez-vous et c'est tout. Qui ban étrangers sorti tout sortes pays vine prend zot travail ici ek oulé gagne toutes sortes facilités ect. qui permis ou rodé li dire. Ti aina aine jeune fille dans mo groupe qui finacé avec aine turc, mamzelle la dire li fer attention so paroles li répond qui zot tout pareil ek si pas content retourne dans nous pays. Mais dans mo groupe ti aina aussi aine étudiant en droit qui ti à côté moi ek qui ti apé écouter ( zot tout fine décider après vine témoin en mo faveur). Mo sorti la ek coleur mo alle dans biro dans mo boulot ek mo directeur demand moi qui apé arrive, mo raconte li. Li prend téléphone ek li téléphone so avocat ek li dire moi li prête moi so avocat pou porte plainte parcequi aine zaffer grave ça. Mo fine alle buro étoécole la mo trouve responsable la ek mo raconte li qui fine arrivé. Li dire moi qui ça bougre la fine fer ça avec beaucoup dimoun mais personne na pas oulé porte plainte lapolice. Ala mo alle porte plainte ek juge appel moi pou prend mo complément l'enquête ler la li dire moi qui sa bougre la li aina femme ek zenfant ek si li décide demand pardon lacour eski mo pou d'accord donne li aine chance. Mo dire oui qui mo pas content qui avec mo l'argent li cause are moi coumça. Quand lacour fine convoque li li na pas fine oulé vini parcequi li fine dire qui li pas pou abaisse li devant moi pou demand excuse. Li fine condanné paye gros l'amende + frais lacour. Li fine licencié parcequi so société autoécole dire qui li fine fer mauvais publicité ect.
Ala inpé longue zistoire mais aina beaucoup enkor qui mo ava raconte zotte au fur à mesure.
Quand nous bébé fine né dimoun dans magasin demandé qui couleur li été, parcequi ti pou comique si li la moitié figure noir ek lot lamoitié blanc ...
Ou constamment lors ou gardes ek prêt pou fer face toute attaque croire moi, pas facile pou ou épouse / époux ni pou ou zenfant parcequi assez souvent zot aussi zot bien souffert situation ségrégation ek raciste ...
Réponse avec citation
  #6 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 07h18
Fan RM

Moi mo marié avec ene français depuis 2001... Li mari adore maurice et so rêve c'est alle vivre là-bas. Mais attention, c'est zisse parski li conné ki ça pou faire moi plaisir trouve mo banne famille plis souvent.

Net runner mo fine bouilli en lisant ce qui to fine écrire!!!! Mais le tout c'est que la justice ine vinne en to faveur! C'est vrai qui li pénible vivre le racisme et à maurice et en belgique!!! Maurice aussi quand nou pas ti encore éna zenfant banne boug dans la rue cotte mo ti resté, guette mo mari gros gros lizié couma dire ine vinne coquin dans zot zardin Mais c'est ki plis arraze moi c'est ki prix monté cotte to passé et du coup i bizin alle faire shopping Moris, mo alle tout sel!

par contre mo aussi gagne peur pou mo piti à l'école mais mo éna l'impression qui li plus dur en belgique
Réponse avec citation
  #7 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 09h27
Super Fan RM

Envoyer un message via Yahoo à Rocco
Les couples mixtes!

Les couples mixtes!
Tipima dou, merci to fine prend courage pou souleve ca issue la et mo surpri ki pa fine gagne bocou reaction depuis to ti soumete li la. Moi mo enn zenfant ki mo fine né dans foyer d’un marriage mixte. Mo fine temoigne a plusuire reprises banne racism et xenophobe ki mo papa fine experience dans l’europe et a Maurice acose so couleur et acose maman europenne. Moi comme zefant, moi ossi mo fine bien souffert dans lecole en Grande Bretagne acose mo couleur par banne eleves et banne professeurs ossi.
Parfois mo demanne moi cote mo parents fine alle tire otan de tolerance coumca, nou ti habitué alle passe nou vacances atravers l’europe, et comma nou rente dans avion, tou lizier lor nou. Dans lotel ossi pareil, mais après enn deux jours tou retourne a la normal cote nou ti bien accepté.
Mo parents fine marié depuis 32 ans, zote fine subire bocoup de difficulté mais zote fine reussi surevecu tous ca banne obstacles la avec la perceverance. L’humanité ena bocoup d’apprehention lor kikenne d’une autre nationalité et communoté. En dernier, mo parents fine vine établi zote a moris cote mo fine grandi et mo capave dire ki moris enn tizil genial cote tou communoté vive en harmonie.
Na pa intimidé par les zote dimoune si to content kikenne different ke toi, foncer et perseverer mo dire.

Rocco
Réponse avec citation
  #8 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 11h42
Fan RM

Merci pour zot bane témoignage, mo ti pas ti pe compran kifer pendant tant de jours, personne pane fine repone! Mo ti pe croire mone lance ene sujet tabou! mais zot fine rassure moi! Zot bane zistoire ine bien touche moi! heureusement, doucement, doucement, ena de plis en plis couple mixtes impé partout et mo espéré ça racisme la diminié! Mais moi mo ena l'impression aster: kan ene mauricien décide pou marié avec ene européen ou canadien, li gagne moins pression ki kan ene mauricien décide pou marié avec ene mauricien d'ene lot ethnie! Par exemple, mo konne bane fami kot parents ine dir so zenfant ki pe vine apprane, pena problem si to rétourne avec ene européen, mais ça mem parents la pas pou accepter so zenfant marié avec ene mauricien d'ene lot ethnie! c terrible ça, non? mo laisse zot réagir! et merci pour zot bane intervention!
Réponse avec citation
  #9 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 12h00
Super Fan RM

Envoyer un message via Yahoo à Rocco
Les couples mixtes

Tipima dou,
To 2 dernier lignes la fine reaffirme ceki mo ti dire dans mo lartik Kreole, Malbar, Lascar, Chinois, Madras, Mazambik etc. Ena Moriciens prefere ki zote zenfants avec enn etranger ki marier avec enn lote d'un autre communoter, C'est triste ke ca mentaliter la encore existe a morice.
Mo bien content ki reaction commence rentrer lor to lartik la.
Bonne continuation Tipima Forrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt
Bizou.
Rocco
Réponse avec citation
  #10 (permalink)  
Vieux 14/05/2005, 15h00
Fan RM

Tipima là to fine touche ene la corde sensible... Mo fine déjà sorti avec ene dimoune ene lot communauté mais parents pas fine oulé, mo fine sorti avec ene dimoune même communauté avec moi mais soi-disant fami trop pauv fine sorti avec ene lotte et pourtant même communauté aussi mais pas ti éna même niveau l'éducation ki moi... tout ça excuse là fine trouvé! Mais quand mo fine présente zot mo futur mari, pas éne sel question li ti capav ene grand criminel dans so pays mais personne pas fine trouve pou dire nanien!!! Bon mo pas chagrin mais ça fine reste quand même impé à travers lagorge!

Pas bizin ene lotte communauté pou ki fami fer zistoire, éna fois zot régardant avec zot propre communauté!
Réponse avec citation
Réponse

Tags
couples, les, mixtes

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages