Ki zot penser lor bane medias a maurice? - Page 2 - Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice

Précédent   Radio Moris Sega Music Mauritius Ile Maurice > Discussions > Discussions Générales

Réponse

Outils de la discussion Modes d'affichage
  #11 (permalink)  
Vieux 18/02/2005, 17h59
Labourer

Mauricianisation to pa bordeaux par hasard toi? To coze kuma ene camarad mo koner.
Enfin lor sa ki to pe dire? Mo pa touletem dacord avek sa l'avis ki progres dan pays amene tou sala. Li vrai a ene certain pourcentage. Mais get Singapour? To truve ena tous sa crime la kuma maurice laba?

Enfin insecurite li assez grave aster. Kan mo ti alle maurice, dan ene simin residentiel bien trankil, ene bougre lor ene bycyclette ine seye rasse ene madame so sac en plein lizour. Ene chance,line gagne coup parapluie,line sauver. Aster, to imaginer,bane femmes bizin arrete marche ek sac ek bisous dan to propre quartier? Moi mo truve probleme la simple a resoudre. Kifer kan to touye ene dimoune dan maurice to gagne sipa 8ans prison. Mo pe lire dan journal combien dimounes acquitter acoz rapport acquisation ine mal rediger,mo gagne choc. Li pa encouraz crime, viol, vol sa pays la? Tous nous bane politiciens criminel,violeurs ou mafia, mo pa compren kuma zafer pou changer.

Mo pa compren kifer personne pa change la loi, mette 25-50ans ferme pou tou grand crime.

In l'heure pou met CCTV dan maurice, mais sel probleme,to pou truve tous dimounes coquin camera pou ale filmer dan mariaz. lol
Réponse avec citation
Google
  #12 (permalink)  
Vieux 21/02/2005, 09h30
Manev

Vive Séga mo frère,

to bien comique, et sa li bien,

Mo prends lé temps répond toi, d'une part mo pas de Bordeaux, a choisir mo ti pou plis content toulouse mais bon....

Mo d'accord qui to pas d'accord ar tout mo banne l'idée, c'est sa qui appelle respect d'autrui, mais anou pousse sa ti dialogue là un peu plis divan sans aucune prétention refaire le monde.

Li bon to prends singapoure couma l'example, tout sa qui to dire li vrai, mais a nou guette la réalité dans morice,

Qui salaire ene Singapourien ? Qui salaire ene Mauricien ?

Qui choix politicien qui nous éna ?

Qui nous population carcérale ?

Moi mo pensé qui finne l'heur pou arrète répression, finne l'heur rétablir le partage de la richesse, rétablir la méritocracie.

Paye travaillieur des salaires descent, enlève Sales Tax qui pé tranglé ti dimounes.

Revenue gouvernement ar sales tax 400 milions par an qui permettre zote faire macarena party. Donne augementation salaire dimoune...

Si donne dimoune salaire descent, permette li vivre, laisse li libre, donne banne dimoune loisir sain, l'éducation, et là tout pou capave changer.

A maurice si to péna cash, to malheureux, encore ene fois nous trouvé qui sa qui éna, ena chateau, sa qui péna pé vivre en bas le ciel.

Nous pas découragé, ar nous bonne volonté, nou pou capave changé
Nous bisin costé costé et trace en nouveau simin pou l'avenir dimain.
Réponse avec citation
  #13 (permalink)  
Vieux 21/02/2005, 14h00
Labourer

Mo bien content tone repone MAuricianisation,

Mo tout a fait d'accord r toi. Point ki mo ti envie fer quand mone compare maurice ek singapour, cest dire ki education ek developpement pa pou chanze maurice kuma singapour. Li pa zis ene question salaire. Mo ti pe cibler bane grands paletos ki gagne ene ta casse ek lor la oussi pa satisfait, ek mari corrompues. Zot salaire si to geter, li amplement suffisant.
Ek pou bane lezot point tone fer,mo entierement daccord r toi. Mais malheureusement li pou resse zis ene utopie. Si maurice ena pou changer,li pa pou changer aster la, bizin atane enkor 15 ans. Pareil kuma Navin abitier dire pouvoir economique li dan lamain 11 familles, pouvoir politique li dan la main 3-4familles ki controlent tou. Depi 30-40 annees, tous les 5 ans nou pe servi mem ingredients, mais nous pe seye fer ene pli bon kari. Zot mem fer la pluie ek soleil dan nou climat politique. Bizin chanze ingredients la mo frere. Mo tout a fait daccord r toi.

Mo deza suive ene election de mari pres, li mari disgusting sa ki arriver. Mo pa pou rentre dan details, to paraitre to deza conner ou facilement guess.
Mais moi, mo truve NAvin, Pravin, ine nee dan la richesse, kuma zot cave comprend misere la population. fauder ine passe dan misere pou comprend la misere. Li pareil kuma ''l'amour'', fauder tone content pou to conner ki l'amour eter, pas en lisant bane livres ki to pou comprend. Kan to comprend la misere lerla ek souffrance ki o pou envie chanze systeme la, chanze pays la. Ton paulo li, li fer syndicaliste dan les 70s, mais ministre professionel depi 80s, kot li pou comprend la misere.

Dans 15 ans mo esperer nous gagne ene dimoune ki comprend ek ene deza feel sa ki li dire. Mo pa konner si to comprend moi mo frere!!!

Réponse avec citation
  #14 (permalink)  
Vieux 21/02/2005, 16h12
Foreman

Citation:
Posté par MAURICIANISATION
JAYSSEE, mo camarade, pas bisin to découragé, mo ti pé expliquer auparavant qui nou ti pays victime l'avancée technologique et c'est sa qui nous appelle progrès. Nous pas préparé à sa. Péna aucune structure qui capave psychologiquement aide mauricien passe le cap. D'aillieur la monté de la violence c'est pas qu'a moris, guette la réunion, ou bien madagascar, ou bien comores....

Faudé pas nous trop noircit le tableau quand même, ena sa qui bon dans moris mais malheureusement de temps en temps éna dérapage.....

De toute façon dans moris nou pé alle vers une minorité de riche et une majorité de pauvres. Pé éna trop belle l'écart entre les riches et les pauvres middle classe pé disparaître.

Mo pas pé rode excuse pou banne dérapage qui pé enna, la vérité li là, en Europe situation li pareil. Sinon pire certes c'est pas ene l'example.

Mais la différence pou nous, nous capave sensibilize nous l'entourage, faire dimoune réalizer qui nou racine pé brilé et avec le peuple admirable qui ena a morice nou pou capave changer.

Morice nous capave compare li couma ene ti pied qui commence pousse, travers, anou mette ene zarboutan ar li. Si tout morisien marié piqué, si chacun de nous qui a l'étranger aide banne sa qui finne resté nou capave faire ene grand l'avancement.

Ena boucou qui finne commence faire li. Pas attanne gouvernement faire quit chose pou nou fami, et pas croire qui to pas capave faire nanien.

Croire dans toi et to pou capave faire li...bon courage camarade.
Salut MAURICIANISATION! Je te remercie de ces précisions sur la violence à Maurice, mais il semble évident que le monde continuera de tourner avec ou sans nous.... ce que je ne comprends pas c'est cette montée de violence! La beauté du pays n'explique en RIEN cela! D'ailleurs, je ne remets pas en question toute la richesse et la magnificence de l'Ile Maurice, au contraire! J'ai appris à apprécier cette île grâce à des gens merveilleux (mauriciens, bien sûr) que j'ai rencontré sur mon passage... C'est pour cela aussi que j'apprends le créole... Mais, cette différence entre riches et pauvres est-elle un prétexte pour que la violence s'accentue?????!!? Non! J'ai grandi avec des valeurs humaines et on m'a toujours appris que l'on partage tout avec son voisin surtout lorsqu'il n'a rien... Donc, pour moi, cette différence sociale n'explique pas la violence... Merci MAURICIANISATION de m'expliquer les choses...!
Réponse avec citation
Réponse

Tags
bane, lor, maurice, medias, penser, zot

Outils de la discussion
Modes d'affichage

Règles de messages